top of page

כלי עבודה 1# - תוכן בעל ערך

כְּלֵי עֲבוֹדָה1# >>

תוכן בעל ערך

תוכן איכותי - עוגן הכרחי בבניית הקשר עם קהל היעד שלנו | צילום: נֹגה שנער-שויער

"Content is king" (תוכן הוא המלך), אמר ביל גייטס, המייסד והבעלים של חברת "מייקרוסופט", כבר ב-1996. יותר מ-20 שנה לאחר מכן, המסר של גייטס עדייו חי וקיים. יצירת תוכן איכותי נחשבת, כיום, כעוגן ותנאי-סף לבניית קשר ומערכות יחסים ארוכי טווח בין חברות וארגונים ללקוחותיהם, וליצירת נוכחות וירטואלית אפקטיבית מול Google, כמו גם ברשתות החברתיות.

ביל גייטס | התמונה מכאן

הפוסט הזה הוא הראשון בסדרת "כְּלֵי עֲבוֹדָה" - פורמט חדש בבלוג שלי, שהוא למעשה סדרה של פוסטים מקצועיים שתעסוק בכלי הריאיון.

הניסיון המקצועי שלי והצורך שעלה מהשטח, הובילו אותי להרצות על וללמד את כלי הריאיון כמקור ליצירת תוכן בעל ערך. בפוסטים הבאים, אתאר הקסם של ריאיון איכותי, ואסביר מדוע הוא כלי נפלא ליצירת תוכן איכותי בעל ערך. נעסוק בשלבים השונים בתהליך הריאיון: איך ניגשים אליהם, כיצד מתכוננים אותם ועוד. אבל עכשיו נבין קודם כל מהו תוכן בעל ערך, ולמה זה חשוב לנו.

^ אז מה זה "תוכן בעל ערך"?

הכותרת "שיווק באמצעות תוכן" מתנוססת היום ובגדול, מעל לפעילות העסקית של ארגונים גדולים, ומחלחלת בהדרגה גם לעסקים בינוניים וקטנים.

תוכן בעל ערך הוא תוכן חינמי, המוענק ללקוחות שלנו באופן ישיר, מזוהה על-ידם כבעל ערך עבורם, ואינו כולל הנעה ישירה לפעולה צרכנית.

עבורי באופן אישי, תוכן בעל ערך הוא כזה שניתן ברוחב לב, מתוך כוונה אמיתית לנתינה. הוא חייב להכיל מידע רלוונטי וערך מוסף עבור הקוראים שלי, מוטיבציה והנעה לפעולה, וגם כלים פרקטיים, שיאפשרו להם לפעול מיד ובקלות.

לתוכן איכותי יש הפוטנציאל לחדור את חומת הרעש, לבלוט ולהגיע לקהל היעד | צילום: נֹגה שנער-שויער

^ ומה זה נותן לנו כבעלי עסקים? - המון, טוב ששאלתם:

>| נוכחות - בתוך האוקיינוסים של מידע שבו אנו מוצפים כיום, לתוכן איכותי יש הפוטנציאל לחדור את חומת הרעש, לבלוט ולהגיע לתודעה של קהל היעד שלנו, לגרום לו להיכנס לתכנים שלנו, להישאר, וגם לחזור שוב.

>| זמינות - אתרי האינטרנט, הדפים העסקיים והפרופיל האישי שלנו ברשתות החברתיות זמינים לקהל היעד שלנו 24/7. לכן, תוכן בעל ערך הוא סוג של איש שיווק, שעובד בשבילנו כל הזמן. גם כשאנחנו לא בעבודה, התוכן האיכותי שלנו - נכס דיגיטלי - ממשיך לעבוד בשבילנו.

>| נחיצוּת - תוכן המכיל ידע חדש, חיוני ורלוונטי, מושך אליו כמות גדולה של גולשים ומגדיל את הטרפיק של האתר שלנו. דוגמה מהשטח: גם אתם נמצאים כאן עכשיו כדי לרכוש ידע חדש, הרלוונטי עבורכם, נכון?

>| מקצועיות - תוכן בעל ערך מאפשר ללקוחות שלנו להיחשף לתהליכים שעברנו ולידע ולניסיון המקצועי שרכשנו, ולהוקיר את העובדה שהם מקבלים אותם במתנה. שיווק באמצעות תוכן איכותי לאורך זמן, הוא מנוף לצמיחה עסקית ולהפיכה שלנו לאוטוריטה בתחומנו.

>| Engagement - תוכן המביא את הערכים והחזון של העסק שלנו ומחובר גם לצרכים של קהל היעד, מסייע ביצירת מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוחות שלנו. הם יהפכו לקוראים נאמנים של התוכן שאנו מביאים להם, ויחזרו אלינו שוב כדי לקרוא עוד, בתנאי שאכן יזהו איכות וערך מוסף.

^ ואיך זה עובד בשטח?

ארגונים, חברות ומותגים משקיעים כיום משאבים אדירים ותקציבי ענק בשיווק באמצעות תוכן בעל ערך. רבים מהם מתחזקים בלוגים, שמטרתם ייצור תוכן כזה עבור לקוחותיהם. תוכן איכותי, אגב, לא מוגבל למדיה הדיגיטלית. במקביל לדיגיטל, קיימת השקעה רבה בתוכן גם בתוך חוויית המשתמש. הנה כמה דוגמאות:

לאומי בלוג (בנק לאומי) - נותנים לנו טיפים להקמת אתר חדש לעסק | התמונה מכאן

בלוג שטראוס - משתפים אותנו בטיפים לטובת הפעילות הגופנית שלנו | התמונה מכאן

תנובה - קריאה להמרת קלטות נוסטלגיות לקובץ דיגיטלי שיישלח אלינו | התמונה מכאן

חנות הדגל של סמסונג בניו-יורק - חוויית משתשמש באוף ליין. כאן לא מוכרים דבר,

אלא מעניקים תוכן איכותי | לסיפור המלא ב"כלכליסט"

^ בסדר, בסדר, ארגונים גדולים = תקציבים גדולים. אבל מה עם עסקים קטנים ובינוניים?

לכל אחת/ד מאיתנו היכולת לייצר תוכן איכותי, הנובע מהידע והניסיון המקצועי, וגם מניסיון החיים האישי שרכשנו, ויש בו ערך מוסף עבור הלקוחות והקוראים שלנו, הן במישור הדיגיטלי והן בחוויית המשתמש. בלוגים ואתרים עסקיים (כלי תקשורת קטן משלנו) הם פלטפורמה נהדרת ליצירת תוכן בעל ערך והפצתו לקהל היעד שלנו.

חשוב להדגיש: לעולם תוכן שנייצר בעצמנו ישקף אותנו - אישיות, ערכים וחזון - יותר מכל טקסט שנקבל ממישהו אחר. נכון, זה יצריך מאיתנו לימוד והעמקה בחומר, אבל היי - הרווח כולו שלנו.

הנה כמה דוגמאות:

הבלוג של איה תמרי, יועצת לכלכלת המשפחה - טיפים להתנהלות כלכלית נכונה

Grey Times - מגזין לייף סטייל שבו תכנים שונים מתחום העיצוב, האדריכלות והאמנות

בלוג "סימני דרך" של נעמה אורבך, שיוצרת מתנות נוסטלגיות וגם... שיקויים פלאיים(:

רשת חנויות Tommy & Anika - חווית משתמש: כאן מוכרים צעצועים ללא שיוך מגדרי, שבהם ניתן לגעת ולשחק, ללא תלות בקנייה | צילום: יואב פלד

^ ואיך מחברים בין תוכן בעל ערך לשיווק ישיר?

זוהי שאלת השאלות... כי האיזון בין שיווק ישיר לתוכן בעל ערך טהור הוא עדין ושברירי מאוד, וקל מאוד ליפול בו עם מינונים לא נכונים. אז איך עושים את זה?

>| תנו ערך - לא סתם קוראים לזה תוכן בעל ערך. זוהי המטרה שלו. לכן, כשאתם באים ליצור תוכן איכותי - שימו את קהל היעד והלקוחות שלכם במרכז הבמה. שאלו את עצמכם: מה יכול לעניין אותם? להעניק להם זווית ראייה חדשה על פרטים יומיומיים? איזה סיפור חיים יהווה להם השראה?

>| בואו נדבר על זה דוגרי - תוכן בעל ערך הוא תוכן בעל ערך. לעתים הוא מביא ידע חדש ומלמד תחומים מרתקים, ולעתים קרובות מדובר בתוכן אישי מאוד, הנוגע בעצבים החשופים של כולנו. קישור קבוע של תוכן שכזה למסר שיווקי ישיר + הנעה לפעולה של הלקוחות שלנו הוא, בעיניי, טעות אנושה. אנשים הם לא טיפשים, והם יזהו מקילומטרים מניפולציה רגשית שנועדה להוציא מהם כסף.

>| אז איך בכל זאת עושים את זה? - קודם כל בצורה הגיונית, כלומר: אם נתתם ידע מקצועי, הגיוני שתעדכנו גם על פעילות מקצועית עתידית שלכם. עדיין, תנו לתוכן האיכותי שלכם את המקום הראוי לו - את מרכז הבמה.

>| ואם העירוב בין שני הדברים לא בא לי טוב? - אז לא. לכו עם תחושת הבטן שלכם, יש להניח ששם טמונה התשובה הנכונה עבורכם. לא מתאים לכם לערבב? אז תפרידו. ותסמכו על הלקוחות שלכם שיבינו עניין, ובסופו של דבר יגיעו אליכם מתוך הבנה שאתם רואים אותם ואת הצרכים שלהם, שאתם נותנים להם ערך.

לסיכום:

תוכן בעל ערך הוא כיום, חלק אינטגרלי ועוגן הכרחי במערך הפעילות העסקית והשיווקית שלנו.

וכמו בכל תחום שבו נעסוק, גם כאן ההתמדה משתלמת, ואפילו משתלמת פעמיים - כי תוכן איכותי מביא ערך מוסף וידע נדרש עבור קהל היעד שלנו, ובמקביל - עשוי לגרום לנו לבחון את הדרך המקצועית שלנו, לפרק אותה לגורמים ולהגדיר אותה מחדש ללקוחות שלנו מתוך כלים פרקטיים ונגישים.

והתמורה? אוצר של ידע ותובנות המלמדים על אבני הדרך שלנו ועלינו, והופכים אותנו לאוטוריטה מקצועית בתחומנו.

...................................................................................

קראתם את הפוסט? - דברו אלי. אשמח מאוד לתגובותיכם.

אולי תרצו לקרוא גם את פוסט מס' 2 בסדרת כְּלֵי עֲבוֹדָה - "כלי הריאיון כמקור לתוכן דיגיטלי בעל ערך".

הירשמו לבלוג שלי - כאן למטה - ותוכלו לקרוא תמיד את הפוסטים שלי לפני כולם.


אהבתם? מזמינה להירשם לבלוג ולקבל עדכונים במייל על פוסט חדש
bottom of page